"אל תדונו אותי עד שתגיעו למקומי": עד המדינה שלמה פילבר פותח קריירה חדשה

שלמה פילבר התרחק מהמצלמות מאז שהפך לעד מדינה בתיק 4000, הידועה יותר כפרשת בזק-וואלה – אולם עכשיו הוא מתייצב מול המצלמה ומצהיר: "אמרתי תמיד את האמת – גם לפני המעצר, לתקשורת, וגם במשטרה"

לצפייה בראיון הקליקו כאן.

במשך יותר משנה, מאז נעצר לראשונה, שלמה פילבר התרחק מהמצלמות. אבל מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ואיש אמונו של נתניהו והפך לעד המדינה המרכזיבתיק 4000, תיק בזק-"וואלה!", חזר להיות מנהל קמפיינים וכבר בשבוע שעבר הוא הריץ בהצלחה שורה של מועמדים בבחירות המקומיות. בריאיון ראשון מאז המעצר הוא אומר: "רב הנסתר על הגלוי, אני מציע לכולם לחכות לסוף".

בריאיון בלעדי למהדורה המרכזית מצהיר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר כי מעולם לא שיקר בנושאים הקשורים למשרד התקשורת. "מי שמכיר אותי 30 שנה יודע שאני לא פוחד להגיד את האמת", הצהיר. "אמרתי את האמת בוועדות הכנסת, בריאיונות לתקשורת – וגם למשטרה". עם זאת, סירב להגיב מעבר לכך על הסוגיות שבלב חקירת התיק.

פילבר, שליווה את ראש הממשלה נתניהו שנים ארוכות עד חתימת הסכם עד המדינה אולם כעת נחשב מוקצה במשרדו, הוסיף כי תמיכתו בנתניהו לא השתנתה בעקבות מעורבותו בפרשה. "העמדות והדעות הפוליטיות שלי לא השתנו כהוא זה", הדגיש בריאיון.  לדברי פילבר, "אף בן אדם שפגשתי בחצי השנה האחרונה לא עיקם פרצוף, לא הפנה לי עורף, לא התנהג אליי לא יפה – אני מודה לכולם על הפרגון, וכנראה שהמוניטין שבניתי לעצמי ב-30 השנים האחרונות עושה את שלו".

יחד עם שותפו, צוריאל שרון, הצליח פילבר להוביל מספר מועמדים לראשות עיריות – בהן נתניה, אשדוד ונס ציונה – תוך שימוש בפלטפורמות דיגיטל בלבד, וללא דוברים כלל. לאיש מהם לא הפריע שמדובר בעד מדינה: "מילה וחצי, וכולם באו אליי". לדבריו, בניגוד לפרסומים נתניהו לא נקם במועמדים שהסתייעו בשירותיו המקצועיים במערכת הבחירות האחרונה: "למי שטוען את זה יש מודיעין רע מאוד".

פילבר חתם על הסכם עד מדינה בתיק בפברואר האחרון, לאחר שפילבר מסר לחוקרים עדות מפורטת על חלקו ועל חלקם של ראש הממשלה ויתר החשודים בתיק 4000. במסגרת ההסכם, לא צפוי פילבר לרצות מאסר בפועל.

פילבר, שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת תחת השר נתניהו, הוא אחד מהחשודים שנעצרו במסגרת חקירת תיק 4000 ועל פי גורמים המעורים בחקירה, המשטרה בחרה להתמקד בו. חקירת הרשות לניירות ערך בעניינו הסתכמה בהמלצה להגיש נגדו כתב אישום, אך מתחילת חקירתו במשטרה ניסו החוקרים להבין מדוע מנכ"ל משרד התקשורת, עובד ציבור, סטה מהשורה – שהרי כסף לחשבון הבנק שלו הוא לא לקח.

בידי המשטרה והפרקליטות יש ראיות לכך שבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' ובני משפחתו הפעילו לחץ כבד על אתר "וואלה!" בדרישה להעניק סיקור חיובי לנתניהו, ובמסגרת ההסכם הדרמטי שנחתם עם פילבר, הוא צפוי להסביר מדוע אלוביץ' הטייקון נרתם כך באופן חסר תקדים עבור ראש הממשלה שהיה אז שר התקשורת.

החתימה הגיעה חרף העובדה שבריאיון בלעדי לעמית סגל רק כחצי שנה קודם לכן, דחה פילבר מכל וכל את האפשרות שישמש כעד מדינה בפרשה. על השאלה האם נתניהו עבר עבירה והנחה אותו לעשות את הדברים הללו, השיב פילבר: "מעולם לא דיברתי אתו על הדברים האלה, מעולם לא עלה הנושא הזה בשיחותינו. אני שירתי את המדינה, אני אוהב אותה ואני מוכן לעזור בכל דבר ששייך לחקירה כדי להגיע לחקר האמת. אני לא אהיה עד מדינה".

"ארבעה ימים ישבתי מול החוקרים של הרשות לניירות ערך והסברתי להם שכל מה שקידמתי היה בהתאם לסמכויותיי כמנכ"ל על בסיס מדיניות של קודמיי", אמר אז פילבר. "כחלון קבע ב-2012 את ההפרדה המבנית בבזק, ב-2013 הממשלה קיבלה את זה כבר כהחלטת ממשלה. כל מה שאני עשיתי ב-2015 היה להוסיף תנאי נוסף לבזק, שאם הם רוצים שזה יתקיים הם חייבים להשקיע בתשתיות מיליארדי שקלים. זה הכל, אין פה בכלל עבירה. על מה אפשר לדבר?".

 

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי