בשביל זה יש חברים: ח"כ רגב נחלצה לטובת ראש העיר הנאשם

ועדת הפנים של הכנסת התפנתה מעיסוקיה הדחופים כדי לקיים דיון משונה מעט: ראש עיריית נצרת עילית מואשם בשחיתות, ומתקשה לפטר את מי שחשפה את השחיתות. מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים ומקורבת לראש העירייה, התגייסה לעזרתו.

צריך היה לבקר היום בכנסת כדי להאמין. ועדה חשובה קיימה דיון מיוחד רק כדי לעזור לנאשם בשחיתות לפטר את חושפת השחיתויות נגדו.

אולגה גורדון היא היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית. היא התלוננה למשטרה על חשדות למעשים חמורים מצד ראש העירייה שמעון גפסו, ומאז הוא מנסה להדיחה. מבקר המדינה העניק לה מעמד של חושפת שחיתויות ומנע את פיטוריה. כעת, יש מי שעוזרת לגפסו לפטר את גורדון: חברת הכנסת מירי רגב, העומדת בראשות ועדת הפנים.

"אנחנו מדברים היום על הקשר ועל היכולת של ראש עיר נבחר לעבוד מרגע שהוא נבחר, עם פקידות בכירה ככל שתהיה", הבהירה רגב על מה בדיוק מתנהל הדיון בוועדה. אלא שלא בטוח שאלו הם באמת פני הדברים.

מתברר שרגב וגפסו הם לא סתם חברת כנסת וראש עיר – אלא שותפים פוליטיים הדוקים מהליכוד. עם מינויה של רגב ליו"ר ועדת הפנים, היא הופיעה בנצרת עילית כתומכת נלהבת של גפסו: "אני נמצאת פה כחברה של שמעון גפסו".

ח"כים זועמים השתלחו ברגב: "את נותנת יד לפושע"

תוך דקות היה ברור שמאחורי הדיון מסתתר סיוע לראש העיר גפסו, שהודח רק לאחרונה מתפקידו ע"י בג"צ. ועורכת הדין גורדון עצמה? היא גילתה על הדיון שנערך היום רק במקרה: "אני רוצה להבהיר שעד אתמול בצהריים לא הייתי מוזמנת לישיבה הזאת, למרות שאני מבינה שנושא הדיון זה אני. זה מה שקורה פה בפועל".

"זה פשוט מטורף מה שקורה פה", זעם ח"כ משה מזרחי (העבודה). לביקורת הקשה שהטיח בח"כ רגב על כך שהיא מגנה על גפסו לכאורה, הצטרף גם חברו למפלגה, ח"כ מיקי רוזנטל: "הבן אדם הזה קנה אתמול את העדים במשפט נגדו, ואת נותנת לו יד? את לא מתביישת?".

במשך שעה ארוכה רגב דרשה הסברים, גם מנכ"ל משרד הפנים לא העז להיעדר מהדיון – ושחברי הכנסת יקפצו. לאחר שח"כ רוזנטל הוצא מהדיון וכינה את גפסו "פושע", אמר לו גפסו: "אני במקומך הייתי מתבייש שבניתי מקלט בביתי ללא היתר". ח"כ רגב הזדעקה: "מה קרה? רק לו (ח"כ רוזנטל) מותר לכנות מישהו פושע?".

ח"כ ברכה לרגב: "הפכת את הכנסת לבית מחסה לעבריינים"

"אני מבקשת ממך לנהל את הדיון לפי הסדר הטבעי ולא לפי האג'נדה הפוליטית שלך", מחתה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שרגב ביקשה להוציאה מהדיון כדי ש"תשתה מים, תירגע ותחזור".

ח"כ ברכה היה אפילו חריף יותר והשתלח בח"כ רגב: "את מבזה את הכנסת ונותנת במה לעבריינים. זה בית שנותנת חסות ומחסה לעבריינים במקום שיהיה בית מחוקקים". כעבור זמן קצר הוא הוצא מהדיון.

בדיון השנוי במחלוקת נכחו גם בכירי עיריית נצרת עילית שהגיעו אליו כדי לתמוך בראש העיר. שמחים וטובי לב הם חזרו צפונה בהסעה מאורגנת מהכנסת.

ח"כ מירי רגב מסרה בתגובה: "הדיון עסק בנושא עקרוני ולא לגופו של אדם. הוזמנו אליו כל הגופים הרלוונטיים ברשויות המקומיות, לרבות היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית".

בעקבות הכתבה הוגשה נגד רגב תלונה לועדת האתיקה. הוועדה הטילה על רגב הערה. יושב ראש הכנסת אדלשטיין זימן את רגב לבירור במשרדו. 

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי