סגן הרמטכ"ל מגיע מאפס לאושוויץ בעשר שניות

1. לפנות בוקר פרסם דובר צה״ל את ההודעה הבאה: ״סגן הרמטכ״ל מבקש להבהיר שלא הייתה לו שום כוונה להשוות בין צה״ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים. ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזו״.

המילה הבהרה, ולא התנצלות, פירושה שסגן הרמטכ״ל מבקש לטעון בעצם שפשוט לא הובן נכון. זו הבהרה שמתאימה לכתב בעיתון, לא לקצין בכיר. ״אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה הוא זיהוי תהליכים שהתרחשו באירופה ובגרמניה אז, לפני 70 ו-80 שנה (זאת אומרת גם בזמן השואה עצמה!) ומציאת עדות להם כאן בקרבנו ב-2016״.
לאיזה תהליכים התכוון גולן לשיטתו? הריבית המוניטרית של הבנק השוויצרי בשנות הארבעים? אולי מדיניות התחבורה ברייך השלישי? למה להיתמם: האלוף גולן התכוון בדיוק למה שהתכוון אליו. ה״הבהרה״ המבוהלת לא מוסיפה לצה״ל כבוד.

2. ונניח, האלוף גולן, שהמצב בישראל כה נורא. שאתה בכוחותיך האחרונים מוצא אומץ להתריע בשער. גרמניה הנאצית זו הדוגמא היחידה שמצאת?

יש משהו בעייתי בעולם אסוציאציות שמשתרע בין הימלר והיטלר, ויימאר וחוקי נירנברג. כל עוול הוא דכאו קטן וכל אדם – הימלר פוטנציאלי.

מה עם ספרד של פרנקו? החונטה של מיאנמר? למה לא להשוות לג׳ינגיס חאן, פטליורה, לתקופת סופות בנגב? לירושלים של פונטיוס פילאטוס, המלכה איזבל, נבורזאדן, יוון של גיאורגיוס פאפדופולוס, רומא של נירון קיסר, הורדוס, נאצר, בניטו מוסוליני, השלטון ללא מצרים של גולדן סטייט באנ.בי.איי, החונטה הצבאית בארגנטינה, אוויטה פרון, אימלדה מרקוס, תח ותט, תרפט?

מי שרץ מאפס לאושוויץ בעשר שניות ועוד בליל יום השואה במדינת היהודים מעיד שחוש המידה שלו פגום. זה אומר דברים מדאיגים מאוד על שיקול דעתו כקצין בכיר. במקרה הטוב, יש כאן הרבה טעם רע.

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי