האם יחימוביץ' עוד תתמוך בסוף בהרצוג?

היא המשילה משלים שבהם לוהק למעשה ככלב, הוא קרא לה "נשיאת הפייסבוק האלימה והמסיתה". הוא הביס אותה בבחירות, היא השפילה אותו לאחריהן. אבל האם בסוף שלי יחימוביץ' תמצא את עצמה תומכת ביצחק הרצוג? זה נשמע מופרך, אכן, אבל הנה צרור עובדות שיכול לשנות את התמונה: ראשית, יחימוביץ' ויתרה על ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה. הפעמיים שלגמה מכוס המרורים הזו הספיקו לה בהחלט. שנית, מבין שלל המועמדים, להרצוג יש סיכוי לא מבוטל עד סביר להעפיל לסיבוב השני. הוא  עדיין היושב ראש, יש לו את תמיכת הממסד והוועדים, ואיש מהמועמדים מולו לא הצליח לצבור  עד עכשיו מומנטום או מסה קריטית של תמיכה.

שלישית, במפלגת העבודה רווחת ההנחה שעמיר פרץ יעלה בוודאות לסיבוב השני בזכות בסיס הכוח המוצק שלו, אבל יתקשה מאוד לנצח בו מול כל מועמד שיוצב מולו. משמשים בערבוביה: הכעס על נטישותיו וחזרותיו התכופות של פרץ את המפלגה, העייפות ממי שמכהן כחבר כנסת כבר קרוב לשלושים שנה, ובמידה מסוימת, מודחקת, גם הגן המזרחי.

רביעית, יחימוביץ' איננה נוטה להימנע מהבעת תמיכה במועמדים. בבחירות המוקדמות של 2007 היא התלבטה בין דבר וכולרה, לשיטתה, ובחרה באהוד ברק על פני עמי איילון. סביר שהיא תתמוך באבי גבאי בסיבוב הראשון, גמול על תמיכתו בה לראשות ההסתדרות. אבל מה יקרה אם גבאי לא יצליח לסיים בין שני הראשונים? יחימוביץ' ופרץ מתעבים זה את זו ולהפך שנים ארוכות. אז האמנם, בכל זאת, הרצוג?

סקר שנערך על ידי גורם חיצוני, ששקל להתמודד, מעיד שפרץ מוביל במעט על פני גבאי, שניהם עם עשרים ומשהו אחוז, ולא הרחק מאחוריהם יצחק הרצוג, כשברלב ומרגלית הרחק מאחור. הרצוג נהנה בחודשים האחרונים מתחיה, אם אפשר בכלל להתרומם מקבר האחים הפוליטי שאליו נקלע בתום מגעי האחדות העקרים עם נתניהו. אחראים לזה גם הפרסומים ב"הארץ" על מגעי השלום האזורי הסודיים שהצדיקו בדיעבד את רצונו להיכנס לממשלה וגם אפרוריות האלטרנטיבות במירוץ המתיש לראשות העבודה. אם יצליח לגרום ליחימוביץ' לתמוך בו זו תהיה הוכחה שהכל, אבל הכל, אפשרי.

 

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי