חפש באנטרקטיקה: מה תעשה הצהרתו של ליברמן למערכת הבחירות

 

1.

בכוכב נולד, מנוחתה עדן, נהגו השופטים להכריז אחרי הביצוע הטוב הראשון של העונה: כוכב נולד מתחיל עכשיו. ובכן, מערכת הבחירות החלה אמש באולפנה של איילה חסון, כאשר אביגדור ליברמן החליט לשים קץ לנמנום הכללי שאפיין אותה בשבועיים וחצי האחרונים, ולהזריק לתוכה מתח. הבהרתו שלפיה יכפה ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול-לבן היא רק הבשורה השנייה בחשיבותה. חשובה ממנה היא הודעתו שלא יהסס להמליץ על בני גנץ אם כחול לבן תקבל יותר מנדטים. המשמעות ברורה: אם נתניהו לא ישיג 61 מנדטים עם הימין והחרדים, אחת דינו: הביתה.

 

2.

בעוד שבועיים יחגגו בגנים ובבתי הספר מסיבות סיום, אחר כך יגיעו הקייטנות והחופשות. הקשב למערכת הבחירות יצלול, והיכולת לעצב סדר-יום תפחת, שכן כידוע, מי מקפיד על סדר יום בחופש הגדול? ליברמן מעוניין לקבוע על מה תיערכנה הבחירות: כפייה דתית כן או לא. כפי שכבר נאמר כאן בעבר אינספור פעמים, אין סדר יום אסוני יותר לימין ולליכוד מאשר הנושאים האלה. רוב העם ימני אבל חילוני, תומך בנתניהו אבל לא בשותפיו. ראש הממשלה שעד עכשיו הקפיד עם שותפיו לטעות ללא הפסקה (משפט התורה של סמוטריץ', דיונים עקרים על שיבוצי שרים בממשלת מעבר, קטטות פנים מחנאיות) יהיה חייב להתעורר ולהציע נושא אלטרנטיבי למערכת הבחירות

3.

הליכוד יטען: קו ישר, שפניו שמאלה, עובר בין סירובו של ליברמן להיכנס לממשלה בתואנות שווא של מחלוקות חסרות משמעות על חוק הגיוס ובין ההכרזה על נכונותה של ישראל ביתנו, בפעם הראשונה בעשרים שנות קיומה, להמליץ על מועמד המחנה היריב לראשות הממשלה. המהלך הושלם: ליברמן פרש מממשלת נתניהו בכנסת העשרים, מנע את הקמת ממשלת נתניהו בכנסת העשרים-ואחת ועכשיו מנסה לשלוח את נתניהו הביתה בכנסת העשרים-ושתיים.

ישראל ביתנו תטען: דבר הוביל לדבר. ההתיישרות עם ליצמן התחברה להתיישרות עם מדיניותו הכושלת של כחלון והדרך היחידה לרפא זאת היא ממשלת אחדות חילונית. לפני חודש הסביר ליברמן שאחדות היא חוסר משילות ולפני ארבעה ימים שגנץ יוכל להרכיב ממשלה רק עם דובי הקוטב. חפש באנטרקטיקה, הציע לגנץ, אבל עכשיו הוא מקרב אותו יותר מאי פעם לראשות הממשלה. בתנאי, כמובן, שיעמוד בהתחייבותו.

 

נתניהו מוצא את עצמו בעמדת נחיתות קשה עם תחילת הבחירות. הוא לא לבד שם: גם כחול-לבן, ה-מיזם של תחילת 2019, נלחמת על מקומה ומותקפת משני אגפים. מימין מזנב בה ליברמן, שמעוניין לכרסם בקולות המצביעים העולים של גנץ ולפיד. משמאל, עומד לקום עליה אהוד ברק בתנועה חדשה. שני שרי ביטחון מושכים משני הצדדים, אחד בכחול ואחד בלבן. כדי למגר את שני האיומים האלה יזדקקו גנץ ולפיד ליותר ממה שראינו מהם בשבועות האחרונים.

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי