כך איים גבי אשכנזי להביך את אהוד ברק: "הכלבים האלה מבינים רק כוח"

תמלילי חקירת הרמטכ"ל לשעבר ממשיכים להיחשף: כך התגאה שאיים לחשוף פרטים אינטימיים על אהוד ברק והצהיר – "אמרתי לו וגם לביבי שזה ייגמר בסוף בכלא". וגם: מה באמת חשב על מועמדותו של בני גנץ לרמטכ"ל?

בשבוע שעבר במהדורה המרכזית נחשפו תמלילים מחקירת גבי אשכנזי, מספר 4 ברשימת כחול-לבן, שבהם נטען שאיים "ליישר" עיתונאים והצהיר על "צדדים אפלים" באישיותו. נגד אשכנזי התנהלה חקירה ממושכת בחשד לפלילים ב"פרשת הרפז", חקירה שהסתיימה ללא העמדה לדין.

אשכנזי אמר בתגובה לדברים שנחשפו כי הם נאמרו ב"עידנא דריתחא", אולם ציטוטים חדשים מחקירתו שנחשפו הערב (שני) מגלים כי ככל הנראה לא מדובר במעידה חד פעמית. בדברים נשמע אשכנזי מתגאה בכך שאיים על אהוד ברקבחשיפת פרטים אינטימיים בעת שהיה שר הביטחון, וגם חושף את מי העדיף על פני בני גנץ במירוץ לרמטכ"לות.

חוקר: אתה אומר לעיתונאי ששוחחת עם אהוד ברק בעניינו של יוני קורן (ראש המטה) ואמרת לו, ציטוט: "אמרתי לו אהוד, אתה הולך רחוק. אתה רוצה, אנחנו נדבר גם על יעדים מחוץ לנישואים, אל תתבלבל". עולה מפה שאתה אומר לברק שאם ימשיך ככה תדבר על נושאים שאולי קשורים נניח לצנעת הפרט שלו.
אשכנזי: אני לא זוכר שאני מדבר על הדברים האלה
חוקר: מה סתם אמרת את זה לעיתונאי? זה סתם התרברבות?
אשכנזי: אני לא יודע אם התרברבות, אם זה קיטור, אם זה שחרור לחץ, לא עסקתי בזה. גם היום וגם קודם, למרות שאני מכיר את השמועות האלה, אני לא עסקתי בזה

בשיחות אחרות אשכנזי נשמע בוטה עוד יותר:

חוקר: בהמשך אתה אומר לבצלאל טרייבר (סמנכ"ל משרד הביטחון): "אמרתי ל(אהוד) תשמע: תעשה מה שאתה רוצה, אני לא מוכן. (אם) אני אפתח את הפה זה לא ייגמר טוב. אני אהרוג אותך עד הסוף". האם זה מה שאמרת בשיחה שלך עם אהוד ברק?
אשכנזי: אני לא זוכר את השיחה הזאת. אני אומר לאהוד ש…אני חושב שהדברים חמורים וזהו. פה זה תיאור יותר נקרא לזה ציורי
חוקר: אוקיי, אתה ממשיך לדבר עם טרייבר, ואתה אומר לו: "אני לא אוותר, אני אזיז, כי הכלבים האלה מבינים רק כוח. מה זה כוח? זה מאזן אימה. שמע, אין לי בעיה, אני אתלכלך. ברור לך מי יתלכלך יותר". אז מה התכוונת כאן? זה מה שאמרת לברק?
אשכנזי: לא, דיברתי עם ברק בצורה מנומסת. אמרתי לו שמגיעות אליי שמועות שמחפשים עליי משרדי חקירות. אמרתי לו שזה לא יעלה על הדעת ושאני לא אוותר. אמרתי לברק, וגם לביבי, שזה ייגמר בסוף בכלא. שמישהו בסוף יילך לכלא עם המעשים האלה

"לתת להם פטיש בראש"

הממצאים שהגיעו לחוקרים העלו שאשכנזי לא הסתפק בהוצאת קיטור. הם הקריאו לו תמליל מחקירת מקורבו, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון:

חוקר: בני (בן מובחר, מקורב לאשכנזי) נשאל לגבי כל הנושא הזה של איסוף מידע מכפיש על ברק, וזה מה שהוא אומר: "גבי דיבר איתי על זה תמיד, שאם יש חומר שיעזור לו להוריד את ברק וגלנט ממנו אז שאני אעביר לו. גבי ציפה ממני שאם יש משהו אז שאעביר לו, כדי לתת להם פטיש בראש", סוף ציטוט
אשכנזי: יכול להיות שזה מה שהוא הבין מזה. בני למיטב זיכרוני לא קיבל ממני משימה, ואני לא קיבלתי מבני חומר. זהו.
חוקר: אז מה זה אומר "לאסוף תחמושת"?
אשכנז: יכול להיות שהוא הבין לא נכון
חוקר: אמרת לו שאם יש חומר שיעזור להוריד את ברק
אשכנזי: אני לא השתמשתי ב"להוריד"

בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נמתחה ביקורת חריפה על מה שהוגדר התנהגות פסולה של אשכנזי, הכוונה בין היתר לרצונו להפיץ מצגת מכפישה על ברק שהסתובבה אז באינטרנט. החוקרים השמיעו לו הקלטה של עצמו דן עם מקורב בהפצתה:

אשכנזי למקורב: "תקשיב, יש לך את זה במחשב עכשיו. יש פה (חומר) מאז שהוא היה רמטכ"ל, באסון צאלים, והוא ברח והוא הבריח והוא זה והוא זה, נסיגה וטבח גולדשטיין ועסקים והחתן שלו פה וביזנס שם, שר הביטחון צריך ללכת הביתה. ראיתי את המצגת, חבל על הזמן. תשלח אותה לאבי (בניהו) דובר צה"ל. צריך לשים את זה באיזשהו מקום שאנשים יוסיפו (חומר על ברק). יאללה תתחילו להפיץ. קדימה קדימה"
חוקר: מה זה "צריך לשים את זה באיזשהו מקום"?
אשכנזי: באיזשהו מקום אני מניח ברשת, לא התכוונתי שיפזר כרוזים במדינת ישראל ויחלק אותם עם מטוס
חוקר: לשים באינטרנט זה יותר מכרוזים
אשכנזי: אבל חבר'ה אני לא השקעתי בזה מחשבה, אבל אני לא מכחיש שלא סבלתי כשקראתי את הדבר הזה. אני לא אחראי לזה
חוקר: אבל אתה דואג שזה יופץ

בהמשך יפעל אשכנזי מול בכירים במערכת הביטחון לפעול נגד ברק:

חוקר: אתה מדבר עם אמיר קין (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), על כך שגיסו של ברק דורון כהן מייצג את התעשיות הביטחוניות בעולם ותוהה על מה בתו של ברק מקבלת מיליון דולר לחודש. בתגובה אומר לך קין: 'אני כל הזמן מחפש את המשהו שאני יכול להתעסק איתו, אבל איך אני יודע מה שאתה אומר לי. אתה אומר לו בתגובה: אתה יכול לתפוס אותו על דברים פשוטים, הדלפות לעיתונאים. נניח שתהיה הדלפה, תגיד שאתה רוצה לחקור את כל הסביבה וגם אותו כי אני יודע שהוא מדבר עם עיתונאים"

לפני שבע שנים העביר אשכנזי את תפקיד הרמטכ"ל לבני גנץ. כבדרך אגב התברר בחקירה שאשכנזי לא ראה בו מועמד מוביל לתפקיד: "אני אמרתי באופן מאוד ברור שאני בכלל חשבתי שגדי איזנקוט היה צריך להיות (רמטכ"ל). שאלו אותי למה אז לא לקחת אותו כסגן (אלא את גנץ)? אמרתי, חשבתי שגדי צריך להיות, אבל שר הביטחון התנגד, אז בסוף הסכמנו על בני". עכשיו פועל אשכנזי כדי להפוך את בני גנץ בעוד 29 יום לראש ממשלת ישראל.

מ"כחול לבן" נמסר בתגובה: "מאות אלפי השיחות של רא"ל גבי אשכנזי והעדויות השונות נבדקו חזור ובדוק על ידי כל  גורמי החקירה בצבא, במשטרה ובמבקר המדינה. רשויות אכיפת החוק, פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אמרו את דברם. הציבור מאס בהשחרה ובהסתה באמצעות הדלפות פוליטיות מגמתיות וממוחזרות".

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי