מה עובר על בוגי?

השר עם הניסיון העשיר ביותר בתחומו ושיעורי התמיכה הגבוהים ביותר בציבור מסתבך שוב ושוב בהתבטאויות שמעוררות ספק לגבי הכיוון שאליו הוא שואף במבצע "צוק איתן".

שלושה ימים אחרי תחילת המבצע הקרקעי הוא הדהים את מערכת הביטחון כשהצהיר פומבית, ללא שום קשר לנעשה בשטח, שרוב הטיפול במנהרות "יסתיים תוך יומיים שלושה". בפועל זה לקח עוד שבועיים.
שבוע אחר כך, בתום יום קטלני במיוחד שאירגן חמאס בחסותה של ההפוגה ההומניטרית התורנית, הוא הסביר למה ישראל מתפתה שוב ושוב להפסקות אש כושלות גם במחיר כבד:"אנו טוענים את מצבר הלגיטימציה".

השיא הגיע אתמול. אחרי עוד יממה של התשה הוא הגיע לדרום ואמר לראשי הרשויות להחזיק מעמד. עד מתי? "המטרה של מקבלי ההחלטות היא להחזיר את חמאס לשולחן המו״מ בקהיר בתנאים שישראל תכתיב".

לא הכרעה ולא הרתעה, ישראל לפי שר הביטחון רק רוצה לדבר עם ארגון טרוריסטי. מעניין אם צ'אק הייגל היה מצהיר שמטרתו היא לכפות מעוניין מו"מ עם דעאש; ומעניין מי בדיוק יקנה את ההשוואה הישראלית בין דעאש לחמאס כששר ההגנה המקומי רוצה לדבר עם הדעאש שלו במלון בקהיר.

יעלון הגן אתמול על הרמטכ"ל גנץ שהואשם על ידי שרים בקבינט בחוסר רצון להגיע להכרעה. הוא צודק. הכתובת להאשמות יושבת בלשכת שר הביטחון.

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי