שש דקות: התגובה שתיכנס לפנתיאון של הטלויזיה בישראל

תגובת נתניהו לתחקיר בעובדה, היא אירוע טלוויזיוני מדהים. באמת, חזינו באירוע שייכנס לפנתיאון.

לפני שאנסח את מחשבותיי על הסרטון, שהרעיש את הרשת ובצדק, אתן הקדמה קצרה. אני מקווה שמערכת עובדה לא תיעלב, אבל מה שייזכר מהשידור הזה הוא לא את התחקיר, אלא תגובת נתניהו שהקריאה אילנה דיין בסופו. אסביר למה.

מבחינת הציבור הישראלי, שנים רבות של הטייה בוטה, חוסר איזון, "שמאלניות" – אם נקרא לילד בשמו – וניסיונות אובססיביים להפיל את נתניהו גרמו לכך שהציבור הימני, שהוא 53% איבד את האמון בתקשורת הישראלית.

כתוצאה מכך, התקשורת בישראל הפכה למעין בובת וודו. אנחנו יכולים לתאר מחדש לעייפה כיצד סיפור הבחירות האחרונות לא היה נתניהו נגד הרצוג-לבני, אלא נתניהו נגד התקשורת הישראלית. אבל, כמו שאמרו בסרט על עופרה חזה: התקשורת "היא כבר גמורה".

התקשורת היא בובת וודו שהרבה מאוד סיכות ננעצו בה בשנתיים האחרונות על ידי נתניהו, בנט ופוליטיקאים אחרים בימין. במובן זה, הנשק הזה, לפחות לטעמי, איבד את האפקטיביות שלו. הפוסטים כבר פחות ויראליים וכשתוקפים את העיתונות זה כבר פחות "תופס", יש פחות "לייקים" ופחות התייחסויות.

אנסה להרחיק מעט את עדותי. אני חושב שאילנה דיין היא עיתונאית נהדרת, ואני עוד זוכר אילו קיתונות של בוז ורפש היא חטפה בהיקפים דומים, אם כי לא במידות האלה, אני מודה, אחרי התחקיר המוצדק על עזרא נאווי וארגון "בצלם" ואחרים.

אגיד זאת כך: הנושא הזה, ובזה אילנה דיין תרמה הערב לדעתי, הולך ומאבד את האפקטיביות שלו. עובדה שדיין הקריאה את התגובה, על עצמה. אגב, אם דיין הייתה מקריאה טקסטים כאלה – שמלאים בחצאי אמיתות על כל אדם אחר – היו תובעים אותה תביעת דיבה. כלומר, היא הקריאה טקסט שחלקים רבים ממנו פשוט אינם נכונים, ובמובן הזה קרה הערב משהו.

מה יקרה כשבאמת תהיה רדיפה כלפי ראש הממשלה? לאן עוד יעלה הרף הרטורי של תגובות מאדם שבסוף הוא ראש ממשלה בישראל? תבינו, כשהוא "מדבר חלש" זה נשמע בכל קצוות הארץ. לכן, ראשי ממשלה תמיד, כולל זה הנוכחי, נהגו להשתמש בתגובות מאוד מדודות.

נתניהו עייף מ"מלחמת המנהרות", כל פעם מושיטים לו משהו לתגובה, 17 סעיפים והוא מגיב. פעם מעריב, פעם ידיעות, פעם הארץ, פעם ערוץ 2. אז במקום "לוחמת מנהרות" , וסליחה על ההשוואה, הוא באמת עבר להפצצה מאוד כבדה מהאוויר.

כשאתה יוצא ל "הפצצת שטיח" על דבר כזה, מה תשמור לפעם הבאה? ומה יחשוב הצופה שלך, אפילו אם הוא ימני, בפעם הבאה כשיראה תגובה כזו? במובן הזה אני חושב שאילנה דיין השתמשה הערב בנשק של בנימין נתניהו – נגדו.

זה כלל לא קשור לעובדה שהעיסוק בבנימין נתניהו הוא אובססיבי כבר הרבה מאוד שנים , והוא אובססיבי בואו נודה על האמת. חלקים רבים בתקשורת הישראלית נגועים ביחס הזה לנתניהו. אבל, גם היחס מהצד השני הוא אובססיבי.

בכל פעם שהתקשורת עוסקת באופן אובססיבי בבנימין נתניהו היא מפסידה; בכל פעם שנתניהו עצמו עוסק באופן אובססיבי בתקשורת, ואנחנו רואים את זה בפרשת התאגיד השידור הציבורי "כאן", אני חושב שבנימין נתניהו מפסיד. אני חושב, וזו דעתי האישית, שהוא בחר הערב את המטרה הלא נכונה, השתמש בנשק מופרז ולכן גם הנשק הופנה נגדו.

שתף:
Share

תגובות

ציוצים אחרונים בטוויטר
עקבו אחריי